Alla inlägg under december 2010

Av Hönsmamman - 26 december 2010 08:20

Det händer många olyckor i hemmet.

Husmor skulle steka prinskorv på julafton. Av olika anledningar gick något snett.


    Resultatet blev att pekfingret också blev lite stekt.

  

Det ser nu ut som en prinskorv också  - med en saftig stor brännblåsa.

Det känns inte skönt kan jag meddela.

Av Hönsmamman - 8 december 2010 15:38

  

Nu blir jag nostalgisk.

Sådana härliga ägg, vissa med tvillinggulor, fick jag av mina höns.

När man nu knäcker de bleka köpeäggen från affären, kan man inte låta bli att tänka på de stackars höns som värpt dessa. Frigående står det på paketet, men det är ändå säkert från "äggfabriker" med tusentals höns på små ytor.

Man blir inte lika frestad att steka sig ett ägg längre.

Av Hönsmamman - 7 december 2010 07:55

   När man bor lite avlägset och det bara snöar och snöar är det svårt att komma ut och shoppa.

Barnbarnen måste ju få några julklappar även om vi vuxna slopat de flesta paket till varandra.

www.tidningsbutiken.se  är räddaren i nöden. Där kan man prenumerera på massor av barntidningar. En prenumeration är en bra julklapp även till vänner och bekanta, det finns ju något för alla smakriktningar. Man kanske ska unna sig själv en på nya året.  

Av Hönsmamman - 1 december 2010 14:58

  

    

Den här bloggen höll på att självdö.

Men nu är det stora förändringar på gång.

Gården är till salu. Hönsen är sålda, värpredena är tomma, men jag tänker berätta om hur trevligt jag hade som hönsmamma i ca 6 månader.

Kolla denna blogg. Det är risk för nostalgi och gammaldags värderingar som kommer att blandas med nya intryck när vi flyttar till en ny ort.

Månen på den stora bilden kan uppfattas som symbolisk, men den borde varit ny - inte nedan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards